Σελίδες

Παρασκευή 8 Μαρτίου 2013

Κρητικά παραδοσιακά λαδοκούλουρα με πορτοκάλι (νηστίσιμα)



Αυτά τα κουλουράκια είναι τα αγαπημένα μου και τα οποία φτιάχνει η μητέρα μου καταπληκτικά!
Τα έχω φτιάξει κι εγώ μερικές φορές, γι αυτό κάθε φορά έχω αγωνία για το αποτέλεσμα ! Σήμερα νομίζω μου έγιναν λίγο πιο μικρά από αυτά της μητέρας μου, αλλά είναι αρκετά νόστιμα και τραγανά! Μια διαπίστωση: Την επόμενη μέρα που έχουν τραβήξει σχετική υγρασία και τα αρώματά τους, είναι φανταστικά! Θα σας δώσω τη μισή δόση, γιατί γίνονται αρκετά και γιατί εγώ τουλάχιστον όταν βλέπω ζυμάρι που έχει γίνει από δύο κιλά αλεύρι, αχ.. απογοητεύομαι! νομίζω πως δεν θα τελειώσει ποτέ!

Υλικά:
350 ml ελαιόλαδο
2 φλυτζάνια του τσαγιού, ζάχαρη
μισό φλυτζάνι του τσαγιού χυμό πορτοκάλι, δηλαδή το χυμό από ένα ζουμερό πορτοκάλι
1 σφηνάκι κονιάκ, εγώ έβαλα ρακή
μισό φακελάκι μπέικιν πάουντερ
1 κουταλιά της σούπας αμμωνία την οποία διαλύουμε στο πορτοκάλι
μισό φλυτζάνι του τσαγιού αλισίβα (βράζουμε ένα ποτήρι νερό όπου έχουμε διαλύσει 2 κουταλιές της σούπας στάχτη από καθαρά όμως ξύλα και στη συνέχεια όταν κατακαθίσει τη σουρώνουμε και παίρνουμε το μισό φλυτζάνι, αφού κρυώσει)
σουσάμι και λίγη ζάχαρη με νεράκι για να περνάμε το κουλουράκι πριν το τοποθετήσουμε στην λαμαρίνα.
1 κιλό αλεύρι για όλες τις χρήσεις, ίσως λίγο παραπάνω ή παρακάτω εξαρτάται από το αλεύρι.
Εκτέλεση:
Ετοιμάζουμε όλα τα υλικά και τα τοποθετούμε πάνω στον πάγκο της κουζίνας ή στο τραπέζι όπου βολεύει τον καθένα!

Ρίχνουμε το λάδι και τη ζάχαρη σε μια λεκανίτσα και με πολύ καθαρά χέρια και κομμένα νύχια ( αλλιώς φοράμε γάντι), προσπαθούμε να λιώσουμε τη ζάχαρη κάνοντας κυκλικές κινήσεις με την παλάμη μας γύρω γύρω και στον πάτο της λεκάνης. Συνεχίζουμε προσθέτοντας όλα τα υγρά και τέλος το αλεύρι στο οποίο έχουμε προσθέσει το μπέικιν
Προσέχουμε να μη γίνει σφιχτή η ζύμη, θα πάρει τόσο αλεύρι όσο να μην κολλάει στα χέρια
 Πλάθουμε κορδονάκια και αφού τα κυλίσουμε στο σουσάμι φτιάχνουμε κουλουράκια και μπαστουνάκια και τα αραδιάζουμε στη λαμαρίνα.

Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, πάνω κάτω αντίσταση, για 20 έως 25 λεπτά στους 160 βαθμούς, την κάθε λαμαρίνα. Τί ωραία που ψήνονται!!!!


Καλή μας όρεξη και σε σας καλή επιτυχία! Αν δεν τα φτιάξετε,.... εσείς χάνετε!!!!!!!




3 σχόλια:

  1. ΑΑΑΑΑ ειναι υπεροχα τα κανουμε και εμεις στο σπιτι!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το ίδιο παθαίνω κι εγώ με τις μεγάλες δόσεις! Μ'αρέσουν οι μικρές που τελειώνουν γρήγορα και εξαφανίζονται ακόμα πιο γρήγορα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή